Nyhetsbrev sep 2016

Ny förvaltare, renoveringar & sopor

Styrelsen har möte första tisdagen varje månad där vi tar upp ärenden som dykt upp. Vi kommer lägga upp ett nyhetsbrev på hemsidan och sätta upp i portarna efter varje möte för att hålla er uppdaterade om vad som är på gång.

Ny förvaltare

Styrelsen har beslutat om att undersöka eventuella alternativ till att använda Holmfast Drift AB som föreningens tekniska och ekonomiska förvaltare. De är kvar tills deras kontrakt löper ut våren 2017. Styrelsen tar in offerter från förvaltare just nu, men ingenting är klart.

Lufta element

Alla ventiler till värmesystemet är nu utbytta och det är dags för samtliga boende att lufta sina element. Detta är något som de boende ansvarar för att göra, inte Holmfast eller styrelsen. Om du inte har en luftningsnyckel till ditt element, kontakta styrelsen så kommer vi göra ett inköp av nycklar. Då ventilerna är utbytta innebär det att det inte kommer finnas något vatten i elementen vilket i sin tur betyder att det kan ta lite längre tid än vanligt för all luft att försvinna ur systemet. Elementen kommer vara kalla tills de luftas.

Sopor

Det har inte undgått någon att sophämtning uteblivit vid upprepade tillfällen. Styrelsen är i ständig kontakt med kommunen för att lösa frågan som i grund och botten handlar om att sopbilen inte kan angöra fastigheten på grund av felparkerade bilar på lastplatsen utanför grinden samt sophämtarnas fackförbund som förbjuder dem att gå längre än ett visst antal meter för att hämta soporna. I vår, efter vindslägenheterna är utförda, kommer sopkärlen ställas ut på Skogsbacken. Boende rekommenderas att putta in soporna ordentligt i kärlet för allt som oftast blir det stopp i framkant medan det finns plats kvar längre bak.

Tvättstuga

Under sommaren har styrelsen tagit in offerter för att renovera tvättstugan samt bygga en ny intill. Byggföretaget som fick uppdraget valdes under det senaste styrelsemötet. Styrelsen har även anlitat en konsult som kommer bevaka arbetet och besikta slutresultatet för att se till att allt gått rätt till. Nu ska offerten kompletteras tillsammans med byggföretaget och konsulten för att starta under hösten. Arbetet kommer pågå under cirka 2,5 månader. Hur de praktiska bitarna ska gå till, som var det går att tvätta fram tills arbetet är klart, kommer styrelsen återkomma med inför byggstart.

Passersystem och postboxar

Offert har tagits in för passersystem med bricka och kod, elektronisk bokning av tvättstugan samt nya postboxar som kommer samlas och sättas upp innanför grinden. Detta för att skapa mer utrymme innanför portarna samt att förebygga att det ställs skräp innanför grinden.

Grind

En ny grind är beställd och kommer sättas upp inom snar framtid